tirsdag 25. mai 2010

The Good Die Young.


Og så har 2010 tatt ennå et liv fra musikkens verden.
Nærmere bestemt; metallens verden. Paul Gray, bassist
og originalmedlem i bandet SlipKnot ble funnet i et
hotellrom i Iowa, død av hittil ukjente årsaker.

SlipKnot var mitt favorittband i et halvt tiår og et
av banda som fikk meg inn i metall-musikk da jeg
kun var en liten guttunge som trodde hip-hop var
det sinteste jeg kunne høre på. Jeg har vært på alle
konsertene de har hatt i Norge bortsett fra da de
spilte på Hove i 2009, men jeg så dem på Oslo
Spektrum tidligere samme år. De to første albumene
dems er blant mine absolutte favoritter gjennom
tidene (Tre hvis du teller med Mate. Feed. Kill.
Repeat som var en selvutgitt "demo" fra 1996) men
ble ikke spesielt imponert over de to siste albumene
dems; Vol.3 og All Hope is Gone. Når det er sagt hører
jeg fortsatt på de, men de er langt fra det organiserte
kaoset og målrettede sinnet de to første var gjennomsyret
med. SlipKnot er kanskje ikke mit favorittband lenger
men de vil alltid ha en spesiell plass hos meg som bandet
som var med og formet den jeg er i dag, og for det vil
de alltid ha min respekt.

Hvil i fred Paul Dedrick Gray.

-Mr.J

1 kommentar:

SKRIV!