torsdag 4. februar 2010

Fnaskelip um Noguhim


Nei, nå har det gått lang tid igjen sukkerduene mine!

Jeg beklager på det sterkeste. Jeg setter meg ned på
knærne, sleiker støv og smuss og flekker og slikt fra
skoene eller støvlene deres. Tøflene og hvis det er det
dere foretrekker å bruke. Noen av dere bruker sikkert
tøfler. Men hvis noen av dere bruker crocs må dere
hjem og skifte, for enkelte ting nekter jeg å sleike på.
Ærlig talt.

Nye tegninger er på vei. Det er bare så mye arbeid
som skal til. Jeg må først koble til scanneren OG
scanne tegninger. Du aner ikke. Men alt for dere
mine nydelige blomstestilker!

Av andre ting som har skjedd den siste tiden så kan
jeg fortelle at jeg nå spiller bass i band. Jaggu!
Voluspaa er navnet på gjengen og vi spiller såkalt
Norsk nasjonalromantisk svart-metall. Så vet du
det. Vi, jeg sier vi men egentlig blir det de, har nylig
spilt inn vårt første album, Åsa, som slippes gjennom
plateselskapet Aurora Australis Records og vi har
nettopp holdt releasekonsert på Alfred hvor vi spilte
med Oak fra et sted i Norge og Fortid fra Island/Oslo.
Takk til Fortid for en herlig fyllekule etter konserten!
Kan legge utklipp fra konserten senere. Så har dere noe
å glede dere til der også. Det jeg kan legge ut nå er et
klipp tatt fra en tidligere konsert fra Glassheim som
ligger på Jevnaker. Sangen heter Hymne og den er
ganske så beintøff som dere snart vil høre.

Så her er klippet:



Fett, hva? Faen, noen ganger så er dere så heldige at jeg
nesten kaster opp. Det burde egentlig dere også gjøre.
Men litt minus i alt plusset må man ha. Det gjør seg.

Vi skal forsåvidt også spille i Fredrikstad den 12
februar på åpningskvelden til den nye Helheim bar
og scene som åpnes i 3 etasje i Hawkbygget. Jeg aner
egentlig ikke hvor det er, men det er sikkert noen
der ute som tenker "Aaaahh, der ja" når de leser
det og det er for nettopp dere jeg skrev hvor det
var. Se, der var dere heldige igjen. Jeg tenker på
alle vet du, snill og herlig som jeg er. Fy fader.

Så dit kan dere komme ikke sant. 100kr inngang
men vi er ett av tre band som spiller så det er jo
et skikkelig røverkjøp av dimensjoner vil nå jeg
påstå. Og det gjorde jeg nettopp. Et av de andre
banda som spiller den kvelden er Astoroth fra
Oslo. Det tredje bandet avlyste og det letes for
øyeblikket etter et nytt.

Her er noen bilder fra konserten vår på Alfred:













Noen av bildene er tatt av Caroline, noen er tatt
av ei jeg ikke aner hva heter og noen er tatt av
noen helt andre igjen. Så sånn er det.

Så sånn for å avslutte det hele her nå:
Jeg - Tøff
Du - Heldig
Voluspaa - Spiller
Åsa - Må kjøpes

Her er linker til alt jeg har skrevet om:

Voluspaa hjemmeside
Voluspaa facebook side
Aurora Australis Records hjemmeside
Helheim Bar og Scene facebook side
Astaroth myspace
Oak myspace
Fortid myspace
Caroline blogg
Caroline fotoskryteside

Se der igjen! Nok en gang blir dere svøpt
inn i heldighetens berusende favn. Her får
dere alt servert på et glassbelagt sølvfat av
papp og alt dere trenger å gjøre er å nyte.
Så... Nyt. Nyter du? NYT!

Vel! Da tror jeg at jeg tar kvelden.
Et forholdsvis sakelig innlegg denne gangen
men det må til det og. Men hvis du syns det
ble for mye av det gode så kan jeg jo avslutte
med å si: Filterkuse. God natt.

-Mr.J

4 kommentarer:

  1. Neida, jeg ble ikke det, jeg var det fra før. Men jeg humret litt her og der^^

    SvarSlett
  2. Bli far til mine barn Oscar.

    SvarSlett
  3. Oj, den kom fryktelig brått på. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si egentlig. Men jeg kan jo det, men bare hvis jeg kan være deltidspappa. Har ikke tid til å være det hele tiden tror jeg, verken lyst eller tid. Eller hva sier du?

    SvarSlett

SKRIV!